« Waterbatterij voor bomen en struiken | Hoofdmenu | Red de aarde door de mens kleiner te maken »

01 augustus 2010

Reacties

Feed U kunt deze conversatie volgen door in te schrijven op de reactiefeed van dit bericht.

Mark Van den Borre

(1)

"Een SUV rijdt zo'n ding gewoon plat.", lees ik hier.

Dit hoeft niet noodzakelijk te kloppen. In een voldoende stevige lichte constructie word je vooral weggekatapulteerd. Dat zou al met al nog behoorlijk wat overlevingskans opleveren.

Ik ken hier niet genoeg van, en ik vrees ook dat er te weinig ongevalgegevens bestaan, maar... Mensen als André Vrielink van Flevobike.nl kunnen ongetwijfeld meer vertellen over de veiligheidsrisico's van kleine, lichte voertuigen.

Vincent M.

(2)

Wie zich dagelijks met een aktentas van A naar B dient te begeven heeft idd geen grote wagen nodig om in de file te staan.
De trend naar downsizing is reeds aan de gang, maar contradictorisch moeten we steeds verder van huis en flexiebeler gaan werken.
Maar professioneel moeten mensen vaak behoorlijk wat gereedschap meenemen en daarbij dagelijks honderden kilometers afmalen. Zou iemand dat in een minder dan A-klasse dienen te doen,... God helpe hem.
Als met die noden geen rekening gehouden wordt zal het mobiliteisprobleem niet opgelost worden met kleinere voertuigen.

Brecht Schatteman

(3)

Lijkt me gewoon veel praktischer dan de auto, vaak zit je alleen of met 2 in een auto waar je met het gezin mee op reis gaat... De oproepen om met de fiets naar het werk te gaan, halen weinig uit omdat de meeste Vlamingen schrik hebben van regen volgens mij. Als het kon, zou ik me graag in zo een cyclokart naar de universiteit gaan, maar helaas kan ik er dan geen boodschappen mee doen.
Kan er iemand me uitleggen of een cyclokart wel legaal op de openbare weg mag worden bestuurd? Of zit hier weer een of andere politieker achter die vind dat dit te goedkoop is en te zuinig?
Helaas moet er eerst eens in de politiek worden stil gestaan bij wat ze wensen te bereiken. Het enige dat ik de laatste tijd hoor is dat er geld moet worden gevonden en dat ze dat natuurlijk via allerlei omwegen trachten te bereiken. Maar hetgeen wat voor het algemeen nut kan zijn, zoals stilstaan bij velomobielen en pedelec voertuigen en dergelijke, brengt niets op dus doen ze ook niets mee. Moesten ze dit eens promoten dan zouden de mensen er eens worden op attent gemaakt dat de keuze meer is dan enkel een benzine, diesel, overprized elektrische auto en een fiets. Maar nee, dat zou weer geld kosten dat promoten, dus laten ze het maar liggen.

Gerrit Venema

(4)

Mee eens, tegen een S U V maak je niet veel kans.
Ik heb al de Cyclekart site al diverse malen bezocht en zit zelf ook te denken om zoiets te bouwen.
Deze cyclekarts zijn echter bedoeld om mee te rijden op een afgesloten terein.
Wat ik me dan afvraag is, aan wat voor wettelijke bepalingen moet dit voertuig voldoen om volledig street legal te zijn?
als deze voertuigen een bromfiets kenteken krijgen en als brommobiel in het verkeer worden opgenomen, komen ze hooguit op 80kM wegen in aanraking met snelverkeer.
Van de andere kant lijkt het mij erg leuk om je eigen auto te maken en daar dan mee te rijden.
De vraag blijft waar moet deze brommobiel aan voldoen om de straat op te mogen

Mikebr

(5)

Super toffe dingen, die cyclekarts. Vooral voor mensen die gewoon graag dingen bouwen. In België kan je echter enkel een motorfiets verbouwen, alle andere zaken (hot rods, of zaken je helemaal zelf bouwt zoals deze) krijg je de baan niet op. Je moet namelijk een COC (gelijkvormigheidsattest) hebben.

Zelfs een speed pedelec (snelle elektrische ondersteunde fiets kmph, kan je niet meer zelf ombouwen en dus enkel kopen).

Controleer uw reactie

Voorbeeld van uw reactie

Dit is slechts een voorbeeld. Uw reactie is nog niet ingediend.

Bezig...
Uw reactie kon niet worden ingediend. Fout type:
Uw reactie werd opgeslagen. Reacties worden gemodereerd en zullen pas zichtbaar worden als ze door de auteur zijn goedgekeurd. Nog een reactie achterlaten

De letters en cijfers die u invulde kwamen niet overeen met de afbeelding. Probeer opnieuw.

Als laatste stap voor uw reactie wordt gepubliceerd, gelieve de letters en cijfers in te vullen die die u ziet in de afbeelding hieronder. Dit voorkomt dat automatische programma's reacties achterlaten.

Problemen met het lezen van deze afbeelding? Alternatief bekijken.

Bezig...

Laat een reactie achter

Reacties worden gemodereerd en worden pas zichtbaar als ze door de auteur zijn goedgekeurd.

Uw informatie

(Naam is verplicht. E-mail adres wordt niet getoond bij de reactie.)


Abonneer

Offline lezen

  • LTM-boek-nederlandstalig

De Hefboombijl