« Hoe bouw je een 12 volt zonne-installatie? | Hoofdmenu | Hydraulische krachtoverbrenging als alternatief voor elektriciteit »

30 maart 2016

Reacties

Feed U kunt deze conversatie volgen door in te schrijven op de reactiefeed van dit bericht.

h.honnest

(1)

Mooi dat het zwaartepunt van de 'kruiwagen' nu boven de as ligt. Maar ligt het zwaartepunt bij transport van een kind in een stoeltje nu niet wat erg hoog? Dacht juist dat een van de voordelen van de eenwielige Chinese kruiwagen was dat het zwaartepunt ook omlaag gebracht kon worden door de vracht uit te balanceren over de beide flanken.
Of valt dat in de praktijk wel mee?

Ander punt is dat het lastig zal zijn om de kruiwagen stil te zetten (zoals op de foto). De vracht (bijv. kind) kantelt dan ver achterover. Een standaard onder beide kruiarmen zou dat eventueel op kunnen vangen, hoewel het gewicht dan wat zou toenemen en vooral het zwaartepunt weer verder naar achteren verplaatsen...

kris de decker

(2)

Een kind weegt niet zoveel, dus ik denk niet dat het wat hogere zwaartepunt een probleem is. Bij het gebruik van fietstassen verlaagt het zwaartepunt aanzienlijk.

De kruiwagen "parkeren" gebeurt inderdaad door hem te kantelen. Een kind heeft daar geen last van -- zie deze foto: http://www.notechmagazine.com/wp-content/uploads/2016/03/kid-in-wheelbarrrow.gif -- maar voor een lading zand of water zou het wel problematisch zijn.

Carl Rymenams

(3)

Wanneer je het zwaartepunt boven het wiel legt kan je grotere lasten makkelijker verplaatsen OP VLAK TERREIN.

Wanneer je echter over een steen of ander obstakel moet rijden is het handiger dat het zwaartepunt tussen het wiel en de drager zit (zoals bij een conventionele kruiwagen). Wanneer het wiel tegen het obstakel stoot ligt het zwaartepunt dan al voorbij de steen en is het eenvoudiger de last erover te trekken.

Ik schrijf uit eigen ervaring:
http://www.hamadryad.be/offroad-hiking-cart.html

Groeten,
Carl

Dominique Degeyter

(4)

Leuk, maar het ontwerp bestaat reeds een geruime tijd volgens mij.
Enkele jaren geleden ben ik op http://www.packwheel.com terecht gekomen.

groet,

Dominique

Mathias

(5)

Mooi gemaakt maar ik zelf zie ook niet direct de gemiddelde vrouw(en man) haar kinderen hiermee naar school brengen.

het ziet er niet veilig uit en ook niet cool, jammer genoeg.

kris de decker

(6)

@ Dominique

Het ontwerp lijkt inderdaad wel hèèl erg op dat van het packwheel. En dat is op de markt sinds 2012, zo verneem ik.

kris de decker

(7)

Ik heb Mike Merrell om een reactie gevraagd omtrent de gelijkenis met het pack wheel, hieronder zijn antwoord:

Hi Kris,

I'll give you a long explanation, since you asked... :)

When we did our product search to see what was on the market we found the Pack Wheel. When we designed our product we wanted it to be a multi-purpose cart and the patent searches we did pulled up references to the Chinese Wheelbarrow. That is how I found your website. The Pack Wheel, from our understanding, is designed primarily as a hunting tool. Our patent encompasses many utilities such as stroller, gear cart, and more, and our design is unlike the Pack Wheel's. For that reason and to avoid any confusion we secured patents.

I can't speak for the Pack Wheel's utility or design other than from what I've learned, but I will tell you what the Honey Badger Wheel's (HBW) utilities are and what the design comprises as they are different from the Pack Wheel's. I believe that the owner of Pack Wheel could speak for his product better.

Unlike the Pack Wheel:

1. Handlebars

The HBW has an adjustable handlebar stem that is designed to comfortably fit users 5'2" to 6'2" without having to purchase an add-on extension. This allows for the same frame to quickly adjust to the height of the user. The locking mechanism as well as the handlebar frame is patent pending. We saw utility in being able to offer a product that could fit anyone at anytime. For the purpose of hiking with kids, my wife and I take turns. This allows for a quick adjustment for us to trade out without having to purchase a second handlebar.

​2. Wheel Sizes

The HBW allows for any standard 99mm hub to fit into the dropouts. We also designed the frame to be slightly wider and higher at the point of the tire than a standard bicycle fork in order to allow fat bike wheels to function with the HBW. This allows for easy use and a quick switch-out of wheel sizes 16", 20", 24", 26", 27.5/650b, 29er/700c, and 4" fat bike wheels. The frame is patent pending and uses CNC components at the dropouts which allow for standard bicycle wheels as well as larger axle electric bike geared and gearless hubs to fit into the dropouts. This is a unique fixture as most aluminum bicycles are too small for a bicycle motor. As an electric bike company we have found that many bicycles require filing for a correct fit for electric motor hubs. The CNC dropout fixture allows for all 4" bicycle motors to fit correctly into the dropouts without necessary alterations. This keeps the integrity of the aluminum, makes for easier installations and wheel swaps while keeping the wheel solidly secured to the frame.

3. Multi-Purpose Frame and Accessories

It is the first all-terrain stroller ever to hit the market. I believe this will take some time to catch on as we are creating a market. It can roll on sand, mud, dirt, grass, gravel, and can traverse difficult terrain such as rooted trails, large rocks, downed trees, and more. This makes it possible for the first time ever to keep a child secured in a seat and maneuver on terrain without having to pick up the stroller to move it over obstacles or leave it behind to continue on an adventure. It is also safe and available with extra safety features available if the parent feels that they are necessary as they are learning to use the wheel. The platform of the HBW is patent pending as it allows for many different child carriers to attach to the frame and perfectly balance 1-3 kids on top either with child seats or with our patented kiddo hoop child carrier system.

The HBW carries big game on top of it with the deer accessory. This allows for a hunter to hike the lightweight frame into their hunting area whether it is in the mountains or woods. When they harvest an animal they can simply strap it to the wheel and roll it out. No other product on the market allows for a single wheel compact and lightweight device to roll out entire game without having to quarter or debone. The deer accessory is lightweight and pops in and out in seconds. It is small enough to fit into a backpack and is patent pending.

The HBW is available with a XXXL gear accessory. This is our cooler swivel that can carry extremely heavy and bulky loads. The swivel is a unique fixture that allows for the load to remain upright whether the wheel is placed in a resting position down or a rolling position up. This is great for coolers. The coolers remain up and can be opened at all times and also ready to roll quickly. The swivel design is able to keep the coolers balanced directly over the center axle of the wheel and is patent pending.

The HBW is available with our 500 Watt electric assist called the 500 Series. As an electric bike company we have adapted our highest power electric kit to function with a variable throttle on the frame of the HBW. This is a unique concept that gives the user the ability to easily move hundreds of pounds with ease.

Like the Pack Wheel:

The HBW is like the Pack Wheel in that it can also be used by backcountry hunters to debone and quarter big game. Hunters can tie the meat directly to the frame. Hikers can also place their packs directly onto the frame as well and the HBW is designed to accept most bicycle panniers. Both frames are controlled using a braking system.

I hope this helps you understand what sets us apart from competitors and other products. We see many uses for the original Chinese Wheel Barrow, which was used to improve Chinese society and even win conquests during the Han dynasty 1800 years ago, and we believe the idea needs to be explored and improved further.

Mike Merrell

Fred Louwen

(8)

Mooie uitvoering. Ik ben geïnspireerd geraakt en ik heb de kruiwagen gemaakt van een oude kinderfiets.

Graag wil ik een foto tonen, maar dat zal de auteur moeten beslissen.

kris de decker

(9)

Mooi werk Fred !

Ik heb je foto hier gezet: http://krisdedecker.typepad.com/.a/6a00e0099229e8883301b7c82e4076970b-pi

Controleer uw reactie

Voorbeeld van uw reactie

Dit is slechts een voorbeeld. Uw reactie is nog niet ingediend.

Bezig...
Uw reactie kon niet worden ingediend. Fout type:
Uw reactie werd opgeslagen. Reacties worden gemodereerd en zullen pas zichtbaar worden als ze door de auteur zijn goedgekeurd. Nog een reactie achterlaten

De letters en cijfers die u invulde kwamen niet overeen met de afbeelding. Probeer opnieuw.

Als laatste stap voor uw reactie wordt gepubliceerd, gelieve de letters en cijfers in te vullen die die u ziet in de afbeelding hieronder. Dit voorkomt dat automatische programma's reacties achterlaten.

Problemen met het lezen van deze afbeelding? Alternatief bekijken.

Bezig...

Laat een reactie achter

Reacties worden gemodereerd en worden pas zichtbaar als ze door de auteur zijn goedgekeurd.

Uw informatie

(Naam is verplicht. E-mail adres wordt niet getoond bij de reactie.)


Abonneer

Offline lezen

  • LTM-boek-nederlandstalig

De Hefboombijl