« De verhuis van LTM: een update | Hoofdmenu | Koken zonder vuur: het isolatiefornuis »

05 mei 2014

Reacties

Feed U kunt deze conversatie volgen door in te schrijven op de reactiefeed van dit bericht.

Walter van Holst

(1)

De 8-rad heeft alleen een interessant laadvolume. In vergelijking met een klassieke Hollandse bakfiets valt het laadvermogen tegen. Want daar gaat ook al 300-350kg in.

andor

(2)

Mijn record met een ouderwetse bakfiets: 527 kg lading.

Wes

(3)

Wij hebben onlangs de tweede wagen vervangen door een http://www.urbanarrow.com . Geen seconde spijt! Snelheid en wendbarheid primeerden we boven vrachtcapaciteit.

roland

(4)

@: "Australiër Steven Fleming pleitte voor steden die rond de fiets zijn gebouwd"
Hoe de fiets in en om gebouwen gebruikt kan worden, beschrijft hij en mogelijke fietsroutes beschermd tegen regen en zon.
Een andere fietsgericht stedelijk ontwerp is niet te ontdekken, noch welke eisen hij aan de stad en bebouwing langs fietsroutes stelt, helaas.
Ook Kopenhagen lukte het niet, volgens hem

Jan

(5)

Een meer aerodynamische houding heeft alleen voordeel bij vlakke weg en constante snelheid...
Ook wij zijn sinds kort trotse eigenaar van een Urban Arrow bak/cargofiets om de kinderen en boodschappen te vervoeren. Een waardige auto-vervanger!!

Jan Fabry

(6)

Deze zomer worden er tijdens het kunstproject De Unie Hasselt Genk vijf nieuwe fietsen ontworpen op basis van het space frame: http://www.uniehasseltgenk.be/mad-faculty-herwerkte-fietsen-n55/

Een paar jaar geleden waren ze ook al in Borgloon te bekijken: http://www.z33.be/pit/n55-spaceframevehicles#9

Gert-Jan

(7)

Waar blijven de hightech fietsen voor 't geconditioneerde transport?!

Een beetje horeca in bijvoorbeeld Amsterdam krijgt met gemak dagelijks 10 tot 20 verschillende leveringen van haar bakkers, slagers, groenteleveranciers. Enorme overlast juist op de meest drukke toeristische gebieden! M.i. een groter probleem dan bijvoorbeeld winkelbevoorrading, want hier vindt al op grote schaal bundeling plaats.

Voor kwaliteitsrestaurants staat of valt hun product met absolute versheid. Daarnaast is oa. voedselveiligheid vanzelfsprekend. Fietsen gaan dwars door milieuzones en langs de verkeersopstoppingen. Daarnaast zijn s middags kleine (na-)leveringen veelvoorkomend. Zeker een meerwaarde voor een vrachtfiets, maar hoe garanderen we de juiste koeling? 365 dagen per jaar?

Kom maar op met die HAACP geschikte bakfiets.

Bonte

(8)

Ik ben - dankzij de informatieve site van lowtech magazine - sedert kort trotse bezitter van een XYZ Cargo Bike (tweewielige versie). Ten zeerste aan te raden. Doet het voorlopig prima op de Brugse kasseien. Een aantal persoonlijke aanpassingen staan op het programma, maar gezien het concept van de fiets zal dit een makkie worden!

Jan Goddemaer

(9)

Een opmerking bij de ligfietsvarianten: de sterkte bij transportligfietsen (Two Seater van XYZ) ligt m.i. niet in een aerodynamisch voordeel - daarvoor is de snelheid dikwijls te laag - maar bij het veel betere comfort (groot steunvlak). Aerodynamisch voordeel speelt dan vooral bij tegenwind.

Controleer uw reactie

Voorbeeld van uw reactie

Dit is slechts een voorbeeld. Uw reactie is nog niet ingediend.

Bezig...
Uw reactie kon niet worden ingediend. Fout type:
Uw reactie werd opgeslagen. Reacties worden gemodereerd en zullen pas zichtbaar worden als ze door de auteur zijn goedgekeurd. Nog een reactie achterlaten

De letters en cijfers die u invulde kwamen niet overeen met de afbeelding. Probeer opnieuw.

Als laatste stap voor uw reactie wordt gepubliceerd, gelieve de letters en cijfers in te vullen die die u ziet in de afbeelding hieronder. Dit voorkomt dat automatische programma's reacties achterlaten.

Problemen met het lezen van deze afbeelding? Alternatief bekijken.

Bezig...

Laat een reactie achter

Reacties worden gemodereerd en worden pas zichtbaar als ze door de auteur zijn goedgekeurd.

Uw informatie

(Naam is verplicht. E-mail adres wordt niet getoond bij de reactie.)


Abonneer

Offline lezen

  • LTM-boek-nederlandstalig

De Hefboombijl